FAQ

Vragen en Antwoorden

Hier vind je de meest gestelde vragen en antwoorden.
Staat je vraag er niet bij, neem dan contact met ons op.

Is mijn bestelling wel goed doorgekomen?

Ja, je bestelling is goed doorgekomen :) In het geval dat we een poster zonder ingevulde gegevens zien in een bestelling, nemen we altijd contact op. We zullen nooit een poster verzenden zonder ingevulde gegevens (en mocht dat toch gebeuren omdat we het over het hoofd hebben gezien, dan lossen we dat uiteraard op).

Omdat je de door jou gemaakte posters niet kan terugzien na het plaatsen van je bestelling, vragen we je de preview in de poster-editor goed te controleren voordat je deze in je winkelmandje plaatst en bestelt. Om je hier bewust van te maken hebben we een hokje geplaatst in de poster-editor dat je aan moet vinken, met de tekst “Ik heb alles correct ingevuld.” Voor de poster-editor geldt namelijk altijd “What you see is what you get”! In je winkelmandje zie je ook een plaatje van je gepersonaliseerde poster.

Ik heb geen bevestigingsmail gehad!

Het zou kunnen dat je je mailadres verkeerd hebt ingevuld bij het plaatsen van je bestelling: dit kan je terugzien in je account. Mocht dit het geval zijn, stuur ons dan een mailtje zodat we het aan kunnen passen bij je bestelling en je goed op de hoogte kunnen houden.

Helaas plaatst Hotmail/Live/Outlook onze bevestigingsmails soms in de spamfolder. Kijk hier dus even voor je contact opneemt. En als je ons een plezier wilt doen, markeer de mails dan als “Geen Spam” en/of zet ons mailadres op je lijst met veilige contacten. Via Google kan je vinden hoe dit moet. Hiermee help je voorkomen dat jij en anderen in de toekomst onze mails missen, dus dankjewel!

Wanneer komt mijn bestelling?

De levertijd bedraagt 2 tot 3 werkdagen. Levering naar België duurt meestal 3 werkdagen langer vanwege de verzendtijd, dus deze kan je binnen 5 á 6 werkdagen thuis verwachten. Verzending naar andere landen binnen de EU kan variëren en duurt minimaal 5 werkdagen vanaf het moment van bestellen.

Mocht het zo zijn dat je je bestelling na deze periode nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan even contact met ons op. Van bestellingen die binnen Nederland als pakket verstuurd zijn ontvang je een mail van PostNL met de Track & Trace code. Brievenbuspost en pakketten naar het buitenland worden verzonden zonder Track & Trace, maar we kunnen ondertussen wel redelijk goed inschatten wanneer je je bestelling kan verwachten.

Mijn bestelling is beschadigd. Wat nu?

Wij doen er alles aan om je bestelling in uitstekende kwaliteit te leveren. Mocht er toch iets niet goed zijn gegaan (bijvoorbeeld een beschadiging), neem dan contact met ons op per e-mail, telefoon, SMS of WhatsApp met een duidelijke foto van de beschadiging. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Om direct een WhatsApp bericht te sturen kan je op deze link klikken.

E-Mail: info@printcandy.nl
Telefoon: 0575-700 559

Help! Jullie website doet het niet!

Sommige internetbrowsers (voornamelijk oudere versies van Internet Explorer) geven onze website niet goed weer. Wij zijn dagelijks bezig onze site te optimaliseren, maar er zijn zo veel versies en internetbrowsers, dat het helaas voor kan komen dat niet alle functies het goed doen in je internetbrowser. Printcandy raadt aan gebruik te maken van Safari of Google Chrome, aangezien er geen bekende problemen zijn met deze internetbrowsers. Mocht je nog steeds problemen ervaren, stuur ons dan een e-mail met het besturingssysteem en internetbrowser waar je gebruik van maakt, en wat er niet werkt zoals verwacht.

Wanneer ontvang ik mijn DIY Download?

Zodra je de bestelling hebt betaald en afgerond, ontvang je een e-mail met de bevestiging en een link naar het bestand. Neem even contact met ons op als je de mail na een half uur nog steeds niet hebt, en vergeet niet je spamfolder te checken.

Kan ik iets aan het ontwerp aanpassen of toevoegen?

Helaas is dat niet mogelijk. Er zijn enkele uitzonderingen, zoals wanneer je meer of andere familieleden wilt dan waar je uit kan kiezen, of als een naam niet past. Stuur in dat geval een e-mail met je vraag en dan zoeken we samen een gepaste oplossing.

Ik wil graag een geboorteposter bestellen, maar het kindje is niet opgemeten. Kan het cm-vak vervangen worden?

Omdat we deze vraag vaak krijgen hebben we hier een oplossing voor: de geboorteposter zonder lengte met een extra tekstvak met slingers in plaats van een vak met de lengte.

Kan ik mijn print ook in een andere maat bestellen?

Helaas niet. Printcandy maakt gebruik van 3 standaard maten. Je kan natuurlijk wel bijna elk ontwerp als DIY download (PDF) kopen. Dit bestand is direct klaar om af te (laten) drukken. Tot welke grootte je het bestand af kan drukken verschilt per ontwerp. Ook is het belangrijk om bij een afdruk groter dan 30 x 40 cm te kiezen voor vlakke kleuren (zoals Vintage Mint) en niet voor foto-achtergronden (zoals BlackChalk) omdat deze laatste pixelig kunnen worden als ze te groot worden afgedrukt. Stuur ons gerust een e-mail als je hierover twijfelt, zodat we je kunnen helpen!

Kan ik mijn ontwerp ook als ansichtkaart of op een ander materiaal bestellen?

Nee, helaas niet. We bieden alleen de formaten aan die bij het gekozen ontwerp beschikbaar zijn. Voor een afdruk op ander materiaal zijn er verschillende ontwerpen beschikbaar die we op hout of op canvas kunnen drukken. Mocht je toch een ander formaat of product willen, zoals een ansichtkaart, print op ander materiaal of grotere poster, bestel dan de DIY download. Bijna al onze prints zijn beschikbaar als DIY download, wat een digitaal bestand (PDF) is wat je zelf kan gebruiken. Na ontvangst van je bestelling en betaling ontvang je direct een e-mail met een download-link naar je bestand. Open de link, sla het bestand op en print je ontwerp thuis of bij een copyshop of drukker. Dit bestand kan je ook gebruiken bij online shops die bijvoorbeeld prints op ander materiaal of muurstickers aanbieden. We sturen in dit geval dus geen poster op, maar leveren uitsluitend het PDF bestand.

Waarom zijn niet alle ontwerpen in alle maten en/of als PDF beschikbaar?

Wegens technische en auteursrechtelijke redenen is helaas niet elk product beschikbaar in alle vier de maten (S, M, L en PDF / DIY download). Mocht de gewenste maat niet beschikbaar zijn, kijk dan of er alternatieve producten zijn die deze maat wel beschikbaar hebben. En als er een PDF bestand beschikbaar is kan je uiteraard deze zelf af laten drukken op elke gewenste maat!

Hoe maak ik een plaatje (JPG bestand) van mijn DIY download?

Soms wil je je DIY download gebruiken voor het bestellen van een afdruk op iets anders (bijvoorbeeld een mok, schort, canvas of muursticker), maar helaas accepteert de webshop geen PDF voor het personaliseren. Geen zorgen! Er zijn meerdere sites met online tools waarbij je gratis en zonder registratie je PDF kan laten omzetten naar een JPG. Zoek via Google naar “converteer PDF naar JPG”, of volg deze link naar een voorbeeld van een tool (Printcandy is niet gelieerd aan deze site en ook niet verantwoordelijk voor de inhoud hiervan).

Wat is een DIY download?

Kan je niet wachten tot je poster bezorgd wordt? Of wil je graag het ontwerp gebruiken voor een grotere maat of bijvoorbeeld een afdruk op een ander materiaal? Bijna al onze prints zijn beschikbaar als PDF / DIY download, wat een digitaal bestand is wat je zelf kan gebruiken. Na ontvangst van je bestelling en betaling ontvang je direct een e-mail met een download-link naar je bestand. Open de link, sla het bestand op en print je ontwerp thuis of bij een copyshop of drukker. Dit bestand kan je ook gebruiken bij online shops die bijvoorbeeld prints op ander materiaal of muurstickers aanbieden. We sturen in dit geval dus geen poster op, maar leveren uitsluitend het PDF bestand.

Hoe kan ik bestellen?

Je kan onze posters makkelijk personaliseren, en je ziet het resultaat direct op je scherm. Voor meer informatie ga je naar onze “Zo werkt het” pagina.

Een poster bestellen bij Printcandy is zo makkelijk:

1.) Zoek een ontwerp uit

2.) Kies de maat

3.) Personaliseer de poster door de kleuren en tekst aan te passen. Bij elke wijziging zie je direct hoe het eindresultaat zou worden

Plaats de gepersonaliseerde poster in je winkelmandje en rond je bestelling af. Makkelijker wordt het niet!

Welke kleuren hebben jullie en hoe zien deze er in het echt uit?

De kleuren die we gebruiken zijn met zorg uitgezocht. Ze zijn onderling goed te combineren en sluiten aan bij de trend van het moment. Soms is het echter lastig om kleuren te beoordelen op een scherm. Kleuren zien er dan anders uit dan op papier.  Kleuren kunnen verschillen per scherm, aangezien je instellingen en resolutie hier ook invloed op hebben. Wil je weten hoe de kleuren er in het echt uitzien? Hieronder zie je een lijst met RAL kleuren die (bij benadering) overeen komen met de kleuren die Printcandy gebruikt.

We gebruiken de codering van RAL D2 Design:

Black Beauty  –  RAL 220 20 05
Custard  –  RAL 085 70 60
Emerald  –  RAL 180 50 35
Night Blue  –  RAL 220 20 20
Raspberry  –  RAL 030 60 40
Soft Blue  –  RAL 240 80 15
Soft Pink  –  RAL 020 80 10
Stone Grey  –  RAL 240 60 10
Teal Blue  –  RAL 220 50 30
Vintage Mint  –  RAL 210 80 10

Op wat voor papiersoort worden de prints gedrukt?

Papier:

  • Een stevig papier met een luxe uitstraling
  • Milieuvriendelijk: FSC keurmerk
  • De kleur is wit en het papier heeft een silk coating
  • De kleinste maat (21 x 30 cm) wordt op 300 grams papier gedrukt. Voor grotere formaten (30 x 40 cm en 42 x 59,4 cm) maakt Printcandy gebruik van stevig 200 grams papier.

Wat zijn de verzendkosten?

Printcandy houdt het graag eenvoudig. Daarom berekenen wij geen extra bezorgkosten voor bestellingen binnen én buiten Nederland. Alle genoemde prijzen zijn dus inclusief verzendkosten.

Kan ik de print als cadeau laten verzenden?

Uiteraard! Je kan een persoonlijke boodschap bij je bestelling schrijven, die wij bij je bestelling inpakken. Laat wel weten welke poster een cadeau is als je er meerdere bestelt. Bij posters in de maat M (29,7 x 40 cm) is het mogelijk tegen een kleine vergoeding de poster in te laten pakken in een cadeauverpakking en als plat pakket te laten verzenden. Deze optie verschijnt automatisch op de afreken pagina als je een poster in de maat M wilt bestellen.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Posters worden in een speciaal voor Printcandy gemaakte verpakking geleverd. Afhankelijk van de maat die je gekozen hebt wordt je poster met de brievenbuspost verzonden, door de pakketdienst bezorgd, of in het geval van een PDF, verstuurd via E-mail. Hieronder de maten met de bijbehorende verpakking en verzendwijze:

  • S: 21 x 29,7 cm | Plat verpakt in een kartonnen omslag | Brievenbuspost zonder Track & Trace
  • M: 29,7 x 40 cm | Opgerold verpakt in een brievenbus koker | Brievenbuspost zonder Track & Trace
  • M + Cadeauverpakking: 29,7 x 40 cm | Plat verpakt in een kartonnen omslag | Pakket met Track & Trace
  • L: 42 x 59,4 cm | Opgerold verpakt in een massief kartonnen koker | Pakket met Track & Trace
  • PDF: DIY-download | Verzending via E-mail met de download link

Hoe betaal ik, en is dit veilig?

Bij Printcandy kan je kiezen uit de volgende betaalmethodes:

iDeal
PayPal
Visa
Mastercard
Bancontact/Mister Cash

Bij Printcandy betaal je veilig. Je gegevens worden op een gangbare wijze opgeslagen in de database, waarbij wachtwoorden altijd versleuteld zijn. Het dataverkeer bij betalingen tussen Sisow (onze betalingsprovider) en de website is beveiligd en versleuteld.

Daarnaast zijn onze prijzen inclusief BTW en rekenen we geen verzendkosten, zodat je nooit voor onaangename verrassingen staat bij de kassa.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer je je bestelling betaald hebt, is deze definitief en kan niet meer geannuleerd worden. Je ontvangt een bevestigingsmail zodra je bestelling ontvangen is.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Gepersonaliseerde posters en downloads kunnen niet geretourneerd worden en vallen niet onder het herroepingsrecht. Het is daarom belangrijk dat je alle ingevulde informatie goed controleert voordat je je bestelling plaatst. Wij doen er alles aan om je bestelling in uitstekende kwaliteit te leveren. Mocht er toch iets niet goed zijn gegaan (bijvoorbeeld een beschadiging), neem dan contact met ons op per e-mail, telefoon, SMS of WhatsApp met een duidelijke foto van de beschadiging. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

E-Mail: info@printcandy.nl
Tel: 0575-700 559

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

Hier lees je onze Algemene Voorwaarden.

In het kort komen onze Algemene Voorwaarden er op neer dat wij, als Printcandy, jou, als consument, een product aanbieden. Wij zullen altijd beschrijven of laten zien wat het product is en welke prijs het heeft. Je kunt onze producten niet retourneren omdat het speciaal op maat gemaakt is. Printcandy houdt zich aan de wettelijke verplichtingen voor het reageren op klachten, het terugbetalen van gelden en het verwerken van je bestelling. Daarnaast moeten wij uiteraard ons best doen een goed product te leveren, maar dat vinden we alleen maar leuk ;)

Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?

De Privacy Policy van Printcandy kan je hier lezen.

Kort samengevat gebruiken we je persoonlijke gegevens alleen voor het uitvoeren van je bestelling en om er voor te zorgen dat de website goed werkt. We beveiligen alle gegevens goed en zullen ze niet gebruiken voor iets waar we geen toestemming voor hebben gevraagd en gekregen. Ook delen we je gegevens niet met derden, tenzij dit nodig is voor het uitvoeren van je bestelling natuurlijk ;)

Maakt jullie website gebruik van cookies?

Op deze pagina kan je alles lezen over de cookies die we gebruiken op onze website.

De cookies die we gebruiken zijn alleen zogeheten functionele cookies, die bijvoorbeeld onthouden wat er in je winkelwagen zit, of wat je login-gegevens zijn. De website van Printcandy maakt geen gebruik van cookies voor marketing-doeleinden, maar we maken wel gebruik van plugins van social media zoals Facebook zodat je bijvoorbeeld makkelijk een product of plaatje kan delen met anderen.