Privacy

Privacybeleid Printcandy

Hoi! Leuk dat je bij ons op bezoek komt :) Als je iets bij ons gaat bestellen hebben we een aantal gegevens van je nodig die je zelf invult, zodat we je bestelling goed kunnen verwerken en zo snel mogelijk op kunnen sturen. Terwijl je op onze website rondkijkt worden een aantal technische gegevens automatisch opgeslagen die niet tot jou als persoon te herleiden zijn, zodat we onze website kunnen verbeteren en we kunnen inschatten wat er technisch nodig is in de toekomst. Natuurlijk gaan we vertrouwelijk met je gegevens om, want we nemen je privacy serieus! Hieronder volgt een uitgebreide uitleg over wat we met welke persoonsgegevens doen en hoe we voorkomen dat je gegevens ergens terecht zouden komen waar ze niet horen.

Mocht je na het lezen nog vragen hebben, dan kan je altijd contact opnemen via onze contactpagina.

Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?

Printcandy B.V. (“Printcandy” of “Printcandy.nl”), gevestigd op de Zwaluwstraat 154, 6541NP te Nijmegen, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals in dit privacybeleid staat.

Wanneer geldt dit privacybeleid?

Dit privacybeleid geldt voor alle persoonsgegevens die Printcandy verwerkt van iedereen die contact heeft (gehad) met Printcandy, zoals bezoekers en klanten.

Wat zijn eigenlijk persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Hieronder vallen bijvoorbeeld je naam en adres. Ook andere gegevens vallen hieronder waar je misschien minder snel aan denkt, zoals je IP-adres en je bestelgeschiedenis.

Van wie krijgen jullie dan mijn persoonsgegevens?

Meestal van jou zelf, als je contact hebt met ons, een bestelling plaatst of onze website bezoekt. Ook bij het aanmaken van een account verwerken wij je persoonsgegevens.
Het kan ook zijn dat iemand anders je persoonsgegevens aan ons geeft. Bijvoorbeeld als er een cadeautje wordt besteld dat we direct naar jou verzenden. Zoiets leuks gaan we natuurlijk niet verpesten door niet netjes om te gaan met de adresgegevens die we hebben gekregen.

Maar waar gebruiken jullie welke persoonsgegevens, en wat doen jullie ermee als je klaar bent?

We gebruiken je persoonsgegevens voor een aantal belangrijke dingen:

– Het uitvoeren van je bestelling. Hiervoor gebruiken we je naam, adresgegevens, telefoonnummer (in het geval er iets mis is gegaan met je bestelling) en mailadres. De posters die je bij ons maakt worden opgeslagen op een manier dat de gegevens die je hebt ingevuld niet digitaal verwerkt kunnen worden en dus niet makkelijk te misbruiken zijn. We bewaren de gegevens van je bestelling 7 jaar, omdat dit moet voor de Belastingdienst (ja echt, 7 jaar, niet ons idee!). Ook hebben we voor de Belastingdienst je adresgegevens nodig als je alleen een digitaal product (zoals een DIY printable) koopt, vandaar dat je meer in moet vullen dan een mailadres. Mochten deze gegevens niet kloppen of je bent iets vergeten in te vullen (zoals je huisnummer), dan kan het zijn dat we contact opnemen en deze gegevens aanvullen in ons systeem. Anders moeten we je er de volgende keer weer mee lastig vallen :)
– Een klantenaccount. Ook dit vul je zelf in en je kan altijd kiezen een bestelling te plaatsen zonder klantenaccount. Als je wel een account hebt gemaakt, stoppen we er allemaal handige dingen in, zoals je bestelgeschiedenis, de downloadbare producten die je hebt gekocht, en je persoonlijke voorkeuren voor een aantal instellingen.
– Als je contact met ons opneemt. Bijvoorbeeld via het contactformulier, social media zoals Facebook, een e-mail of een Whatsapp bericht. Privéberichten via social media kan je zelf verwijderen; wij verwijderen zelf alle berichtjes na maximaal 6 maanden op social media en Whatsapp (vaak sneller, anders wordt het een beetje onoverzichtelijk…).
– Voor het beveiligen en verbeteren van onze website. Hiervoor verzamelen we onder andere IP-adressen, welke apparaten en welke browsers er worden gebruikt, en wat er zoal bezocht wordt op onze website. Deze gegevens worden anoniem opgeslagen, zijn niet herleidbaar tot jou of jouw account, en vallen dus volgens de wet niet onder de nieuwe Privacywetgeving. Maar we melden het wel even ;) Ook gebruiken we deze informatie om onze website te beveiligen tegen allerhande vervelende mensen die digitaal proberen in te breken of ons mailtjes proberen te sturen met indecent proposals. Yuck.
– Social Media. Onze site heeft knoppen waarmee je via verschillende social media (te weten Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest) makkelijk onze producten of plaatjes kan delen. Die knoppen geven ons geen toegang tot je social media account, en je kan bij de betreffende social media instellen hoe zij om gaan met je gegevens en surfgedrag. Op onze cookie-pagina leggen we uit hoe je de instellingen hiervoor kan veranderen in je browser.

Wie kunnen er nog meer mijn persoonsgegevens zien?

Bijna niemand, maar een paar andere bedrijven krijgen een deel van je persoonsgegevens van ons:
– De postbezorger krijgt je naam en adres om het pakketje af te leveren;
– De fabrikant van sommige producten (op dit moment alleen de afdrukken op hout) krijgt je poster en je adresgegevens om dit te maken en op te sturen;
– De hosting- en websitepartner kan bij de opslag van persoonsgegevens om te controleren of alles goed werkt;
– De overheid zou via verschillende instellingen en toezichthouders je persoonsgegevens op kunnen vragen als ze daar wettelijk recht op hebben. Natuurlijk laten we controleren of de aanvraag juridisch onderbouwd is.

Met alle partijen die inzicht hebben of krijgen in je persoonsgegevens hebben we een contract waarin afgesproken is wat ze wel en niet met je gegevens mogen doen. Wij zullen in ieder geval nooit je gegevens doorgeven of verkopen aan andere partijen als dat niet nodig is: we maken liever mooie posters :)

Waar bewaren jullie die persoonsgegevens?

Je gegevens worden opgeslagen binnen de Europese Economische Ruimte (“EER”). Waarom we hier niet gewoon zeggen dat we het binnen de EU opslaan? Omdat de EER een term is die voor de privacywetgeving van belang is, dus zeggen we het netjes op die manier. Er is één mogelijke uitzondering waarbij je gegevens buiten de EER worden opgeslagen, namelijk als we gegevens opslaan met behulp van de diensten van een bedrijf dat in de VS gevestigd is en waarvan dus ongetwijfeld servers in de VS staan. Niet alleen zijn je gegevens uiteraard goed beveiligd binnen deze dienst, maar we hebben ook een overeenkomst met het bedrijf dat de dienst aanbiedt dat voldoet aan alle eisen van de Privacywetgeving.

Hoe beveiligen jullie mijn persoonsgegevens?

Aangezien de huiskatten van Printcandy – Willie en Max – niet bijzonder goed zijn als waakdieren (wel in knuffelen), hebben we een aantal maatregelen genomen om je persoonsgegevens goed te beveiligen en te zorgen dat niemand bij je gegevens kan komen als wij dat niet willen. Onze website draait volledig op SSL, wat je kan zien aan het slotje in de adresbalk. Dit betekent dat niemand de informatie die je opstuurt kan onderscheppen, zodat je veilig kan inloggen, shoppen en afrekenen.

Wat als ik jonger ben dan 18 jaar?

Dan moet je aan je ouder of voogd (je oudere broer telt niet) vragen of je Printcandy mag bezoeken. Anders mogen we je niet helpen omdat we je persoonsgegevens niet mogen gebruiken, en het is best lastig een poster te bezorgen als de postbode je adres niet weet…

Hoe kan ik zelf bij mijn persoonsgegevens en wat mag ik er mee?

Je hebt een aantal rechten dankzij de Privacywet, waaronder dat we je duidelijk en begrijpelijk uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt. Dat proberen we hier te doen, hopelijk lukt het tot nu toe! Daarnaast heb je het recht om inzage te krijgen in de gegevens die we over je hebben, het recht om je persoonsgegevens aan te passen als ze niet kloppen (via je account), het recht om je gegevens in een digitaal bestand te ontvangen, het recht om de verwerking van je persoonsgegevens te beperken (waardoor we niet je bestelling kunnen verwerken, maar dit is een wettelijk recht en een beetje situationeel maar we moeten het wel melden), het recht om vergeten te worden (dit doe je door zelf je account te verwijderen), en het recht om een klant in te dienen (hiervoor kan je ook naar de Autoriteit Persoonsgegevens gaan, maar we helpen je liever eerst zelf). Afgezien van de het aanpassen en verwijderen van je gegevens, wat je zelf kan doen via je account, kan je met ons contact opnemen zoals je kan vinden op onze contactpagina. We hebben wettelijk 30 dagen de tijd om aan je verzoek te doen maar we doen het gewoon zo snel mogelijk.

Maar ik heb nog een vraag die hier niet bij staat!

Oei. Spannend! Neem dan contact met ons op en je krijgt gelijk antwoord, want we helpen graag :)